کل رکوردها : 613
تعداد در صفحه :
1
2
3
1398/01/12
ستاد بحران برق باختر تشكيل جلسه داد
1398/01/12
آمادگي كامل برق باختر جهت مقابله با سيلاب
1398/01/06
ديدار نوروزي سال 98 مديرعامل با همكاران شاغل و بازنشسته به روايت تصوير
1398/01/05
انتصاب سرپرست دفتر پدافند غير عامل
1398/01/05
انتصاب سرپرست دفتر حراست و امور محرمانه
1397/12/28
پيام تبريك مديرعامل شركت به مناسبت فرارسيدن سال نو
1397/12/26
استقرار مديريت دانش در دفتر روابط عمومي برق باختر
1397/12/26
اختتاميه هيئت ورزش استان و جشنواره تقدير از مقام آوران مسابقات سراسري وزارت نيرو در برق باختر برگزار شد
1397/12/20
راه اندازي سامانه آموزش مجازي شركت برق منطقه اي باختر
1397/12/19
نشست تخصصي شوراي پايايي شبكه برق منطقه اي باختر برگزار شد
تعداد بازدید : 110  ،   تاریخ ثبت : 1397/12/26
استقرار مديريت دانش در دفتر روابط عمومي برق باختر
مديريت دانش در دفتر روابط عمومي برق باخترطي جلسه اي با مديريت وكاركنان اين دفتر به عنوان نمونه (پايلوت)با هدف يادگيري آسان و صرفه جويي در زمان وهزينه ها استقرار يافت .
به گزارش روابط عمومي برق باختر'امين نوري يزدان' نماينده مديريت دانش شركت برق منطقه اي باخترضمن بيان خبر فوق افزود: نظام مديريت درس آموخته ها و تجارب در روابط عمومي برق باختربه منظور يادگيري آسان و انتقال تجربيات درست و غلط افراد شاغل و به كارگيري تجربيات در آينده و صرفه جويي در زمان و هزينه ها در حال انجام است.
.نوري يزدان گفت: بررسي ها نشان مي دهد همانگونه كه يك فرد ياد مي گيرد؛ تيم ها، انجمن ها و پروژه ها نيز مي توانند يادگيرنده باشند. آن ها قادرند از طريق تجربيات خود يا ساير تيم ها و انجمن ها بياموزند. لازمه يادگيري سيستم ها طراحي ساز و كاري است كه همچون مغز انسان قادر به نگهداري، مقايسه، تحليل اطلاعات و به روز رساني آن باشد. نام اين ساز و كار كارا و اثربخش «نظام يادگيري از تجربيات» يا «مديريت درس آموخته ها و تجارب» مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش به نحوه اجراي اين پروژه پرداخت و افزود:سه گام اصلي براي يادگيري از يك آموختني عبارتند از: شناسايي، تعريف اقدام و نهادينه كردن اقدام.
ايشان در ادامه گفت:گام نخست كه در خصوص شناسايي آموختني هاي حاصل از تجارب است، فرآيندهاي بازنگري، تحليل و تعميم را شامل مي شود.
وي افزود:فرد يا يك تيم، پروژه يا رويدادي را مرور كرده و آنچه اتفاق افتاده است را به ياد مي آورد. وظايف و فعاليت هايي كه ميان برنامه ريزي و پيش بيني آن ها با واقعيت تفاوت وجود دارد شناسايي مي شوند. اين تفاوت ممكن است مثبت يا منفي باشد. به عبارت ديگر، نتايج حاصله ممكن است نسبت به چيزي كه مورد انتظار بوده بهتر يا بدتر باشد. با كمك اين تفاوت ها نقاط يادگيري شناسايي مي شوند.
وي با تحليل نقاط يادگيري افزود: در اين مرحله، فرد يا تيم ( اغلب به كمك يك تسهيل گر) با هم درباره علل ريشه هاي اتفاقات رخ داده و نتايجي كه مي تواند منجر به يادگيري شود به بحث و گفتگو مي پردازند.
وي با مهم توصيف نمودن تعميم به آينده گفت: آموختني شناسايي شده چه هستند؟ براي اجتناب از اتفاقات ناگوار يا تكرار موفقيت در فعاليت هاي آينده، چه كارهايي بايد انجام داد؟ پس از پاسخ به اين سوالات مي توان ادعا كرد كه يك آموختني شناسايي شده است.
وي گفت: به عبارت ديگر:«يك آموختني شناسايي شده عبارت است از يك توصيه بر اساس يك تجربه تحليل شده ( مثبت يا منفي) كه افراد مي توانند با يادگيري از آن، عملكرد خود را در يك وظيفه يا مقصود مشخص بهبود بخشند.»


در اين مرحله هنوز به درس آموخته نرسيده ايم و نيازمند دو گام بعدي در اين فرآيند هستيم.تعيين اقدام و اعمال تغيير.

وي در بيان تعيين اقدام گفت : اگر به دنبال يادگيري صحيح هستيم، بايستي هر آموختني با يك اقدام همراه شود. اگر يك آموختي نيازمند تغيير است، پس به اقدامي نياز داريم تا اين تغيير حادث شود. تعيين اقدام موضوع واقعا مهمي است و علت شكست بسياري از سيستم هاي آموختني نيز همين جاست.
وي افزود:يك آموختني شناسايي شده پايان كار نيست؛ بلكه گامي موقت در مسير ايجاد تغيير و بهبود عملكرد است. آموختني هاي شناسايي و ذخيره شده تنها آموختي هايي هستند كه ممكن است هرگز نگاه مجددي به آن ها نشود و به تبع آن نيز هرگز تغييري اتفاق نيفتد.
وي در پايان به تشريح اعمال تغييرپرداخت و افزود : هر جا كه اقدامي براي اصلاح چيزي اتخاذ و انجام شود آنگاه آموختني به يادگيري ختم مي شود. با اطمينان حاصل كردن از اينكه از انجام اقدامات در فعاليت ها بازخورد گرفته مي شود ( از طريق اصلاح سريع امور يا به روز رساني و پيگيري رويه ها و فرآيندهاي جديد و بهبود يافته) چرخه يادگيري به پايان مي رسد و يادگيري به نحو صحيح اتفاق مي افتد.
aaa
آدرس